Zulrizq Hartanah

Home > Blog > Zulrizq Hartanah
BLOG

Artikel Terkini

LANGKAH MEMOHON PENGELUARAN KWSP UNTUK BELI RUMAH Tentu ramai antara kita yang teringin nak memiliki rumah sendiri. Tapi kita rasa macam susah

Korang mesti pernah dengar skor kredit kan? Ini adalah satu sistem yang bank gunakan untuk menilai kredibiliti seseorang, dan tentukan sama ada

Masa tengah kumpul duit deposit untuk beli rumah, pasti korang bedepan dengan macam-macam jenis halangan. Ada member ajak keluar melepak dekat kedai

  Susah juga kalau tak pernah buat sebarang hutang. Kalau korang tergolong dalam kategori ni, bersiap sedia untuk uruskan rasa kecewa bila

Ramai dah sedia tahu. Semua orang layak dapatkan LTV (margin pembiayaan, juga dikenali sebagai Loan to Value) sebanyak 90% untuk beli 2 biji rumah

“Rumah duduk sendiri pun boleh buat duit?”   Ya, memang boleh buat duit. Cuma kalau korang bandingkan dengan rumah pelaburan, memang tak

“Tok, saya tak pernah beli rumah. Kat mana nak dapatkan ilmu beli rumah pertama saya ye?” Hari ni Tok nak kongsikan dengan korang

“Rumah makin mahal. Boleh ke orang yang gaji kecil nak beli rumah?”   Ini antara soalan yang Tok acap kali terima. Yelah

. . Dah ada duit, dan tak sabar nak beli rumah pertama? Nak beli rumah, bukan setakat kena kumpul duit semata-mata. Ada